tisdag 23 december 2008

GOD JUL på er alla från oss....=)

Så här några timmar före julafton, vill vi bara önska alla en RIKTIGT GOD JUL...... Ska till stallet på morgonen & pussa mina barn God Jul, Tilda har gjort paket åt hästar & kanin.... Alla får ngt !
De Soto har lyckats "skära" sig i ansiktet idag..... Inget större, men en "ful" flik som var i ansiktet, tänkte, bäst att sy några stygn, så det läker fint !!! Men med facit i hand, kanske jag borde låtit bli......
Oj, oj..... ringde doktorn för att sy ngt stygn !!
Men hon lär aldrig komma tillbaka till oss =) De Soto skulle nämligen INTE sys, testade med brems först, men icke sa nicke... Det gick han inte på ! Insåg att vi kanske måste ge lugnande, så, sagt & gjort så blev det.....
Men det funkade inte heller, han var ingen rolig kille att ha att göra med ! Puh !!! Blev sååååå stressad av allt detta, så med både lugnande & brems (tillslut). så blev det bara två stygn !
Då sa jag STOPP, det blir bra med 2 stygn.....
Hade varit med om värsta träningspasset, helt blöt i svett !! De Soto har visat både spansk skritt & diverse från högre skolan !!
Men veterinären & jag blev INTE alls imponerade !! Ha, ha inte just då i alla fall !
Ja, ja lilla gossen. Inte lätt att vara med om sånt, så här en dag innan tomten ska komma !
Men det gick ju bra tillslut !! Men hon lär inte komma tillbaka till oss mer =(
De Soto var MKT BILLIG ett tag.... Hade ngn ringt & bjudit en femma & en fimp =) Så hade jag sålt !! Just då iaf....
Han tyckte inte att ngn okänd skulle peta i han... Aldrig i livet !!
Men när jag var & gav kvällsmaten. då var han dyr igen...=) Han är ändå en riktig sötis !
Sov gott & han en riktigt God Jul !!

1 kommentar:

  1. Synd att inte jag hann att lägga bud då!:0 :)

    Han kommer att bli billig många ggr. Tro mig!:) Men bara små korta stunder. Bröderna är en sån sort. :) God fortsättning...Kram BM :)

    SvaraRadera