onsdag 19 augusti 2009

Jag har ridit =)

I måndags var jag & Pemiro på återbesök på kliniken. Med mkt positiva besked ! Allt verkar ha läkt ihop bra, såret på bakbenet är snart läkt. Hoven "fattas" ju fortfarande, men bara en liten bit av kötthoven syns. Så vi bandagerar ännu, så han inte får smuts o´dyl dit.
Det lär ta tid, innan hoven växt ut.
Så det var bara att börja skritta nu, tyckte veterinären.... Så igår var det premiär tur för oss =) Kändes konstigt, för vem hade trott att jag skulle rida Pemiro igen ?! Med tanke på hans skador. Han verkade så nöjd att få skrittjobba en liten stund på banan =) Lilla vännen !
Tycker han har fått ngn sorts "ro" över sig..... Kanske svamlar jag, men det känns som att han har förändrats, känns lite "tryggare".... Men, men han har fortfarande mkt i huvudet ! Sån är han =)
Men det är ett j-kla pysslande med bandage innan ridning, byta efter ridning. Så även om jag skrittar 15-20 min, så tar det flera timmar ! Sen ska ju "lilla" älsklingen De Soto ha sitt, Tilda & Amadeus ska ha sin tid, så det blir många timmar i stallet..... Vet inte hur man ska ha tid att jobba ! Kram från oss !

3 kommentarer:

  1. Jag är såå glad för din skull...:)))

    Lika bra att flytta in i stallet för gott...:)))

    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Va kul att höra att det går bra. Hoppas verkligen att det får fortsätta vara bra nu, så att ni kommer på banan nu så fort som möjligt :D

    Kram på er alla :D

    SvaraRadera
  3. Va roligt att det verkar ha gått vägen med alla skador som ni har fått utstå!!Verkligen glad för din skull:))

    SvaraRadera