tisdag 22 september 2009

Höst !

Ja, nu har hösten kommit ! Vi har just nu riktigt fint höstväder, inget regn & inte så kallt. Hösten är ganska mysig =)
Pemiro rider jag 4 dagar/vecka. Vi rider i alla gångarter, han ÄR pigg ! Där kan man snacka om turbo... Puh, rider 30min, men det räcker både för mig & hästen =) Vissa dagar är han halt, vissa inte. Så få se, törs inte hoppas på att det blir bra !
Igår var vi på promenad ut i naturen, men han är så otrygg med att lämna gården, det är hemskt ?! Vill bara vända, & man ser hur skärrad/stressad han blir. Trist, för jag som tycker om att rida ut, men vi får se om han kanske kan lära sig ?! Vad tror ni ?
De Soto han har haft sadel, stigbyglar på ryggen. Inga problem =) Tilda har sutttit på han ett par gånger. Inga bekymmer (än så länge) med den killen. Han är så lättsam !
Amadeus & Tilda har varit iväg & tränat för Eva. Men så duktiga dom var =) Gud, vad barn lär sig fort ! Så om 1 månad har vi klubbtävling =) Då ska de tävlas i både hopp & dressyr =) Spännande ! En riktig ponnymamma är man nu =) Kul !

2 kommentarer:

  1. det verkar gå framåt för er allihopa. Roligt att höra :D Klubbtävlingen vill jag verkligen komma och kolla på. Hade varit jätte kul att komma tillbaks till ridklubben igen. Saknar er allihopa så sjukt mycket :(

    SvaraRadera
  2. Va jobbigt det måste va att det fortfarande e så ovisst med Pemiro;(Barn har så mycket lättare för att lära sej och att få till allt rent fysiskt....lite fuskigt:))

    SvaraRadera