onsdag 6 maj 2009

Längesen nu =)

Hej hopp !
Svårt att hinna med att uppdatera min blogg... Men gör ett försök idag =) Har hunnit med en hel del sen sist, Pemiro har ju legat på plus ett tag, MEN, han har har tappat MÅNGA plus för 2 veckor sen...
Jag åkte i backen =(
J-la häst ! ( Får man säga så ??) Han har stora problem med att lämna stallet/ gården/ kompisarna.... Det vet jag, men måste ändå testa ibland, det kanske går den här gången.. Men icke sa nicke, hade med mig Tilda & Amadeus oxå ! Tänkte ta en kort tur efter våran ridstig, vet att det går inte om det blir för långt bort, så jag hade sett ut en kort sträcka ! Men det tänkte minsann inte P gå med på ! Han är STOR, jag var inte så kaxig, när han stod rakt upp på bakbenen & sköt iväg. 3 såna jättesprång lyckades jag sitta kvar, sen gick tyglarna av ! Tilda blev jätterädd när hon såg mamma åka i backen. Tilda tyckte han hoppade som en hare =) Men jag landade i en mjuk snödriva (som tur var) & släppte INTE tyglarna. Men då har jag oxå jordens sträckning i hela högra sidan ! Men jag såg scenariot, när ponnyn skenar med Tilda.... Och en stor fux som är i panik, springer framför ! Puh !! Inte kul !
Nåja, det gick ju bra ändå. Men ska testa tömköra han ute, få se om det kan fungera.... För man är en riktig tjurskalle.... Det ska gå att rida ut med han !!! Tur att han fungerar så bra på träningarna, annars vet man inte var han hade hamnat..... Han var VÄLDIGT billig just då =)

2 kommentarer:

  1. Oj! Tur att du landade mjukt i alla fall och att det inte slutade så illa som det kunde ha gjort. Men det är bra att du är envis. Det kommer nog att ta tid men jag tror på er. Fortsätt kämpa på bara :D

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är =) Bra att det finns ngn som tror på oss ! Ha, ha !

    SvaraRadera