fredag 15 maj 2009

Snart är det sommar =)

Är dålig på att skriva i min blogg, jag HINNER inte..... Alltid tusen saker att göra, även om jag har ledigvecka !
De Soto är en riktig lite älskling.... Vi pysslar lite några dagar i veckan, idag har vi varit till Ridklubben & hälsat på, det är spännande tycker han ! Vi var först & sprang lös på hoppbanan, De Soto var helgalen... Skönt att få rusa av sig all energi !
Pemiro är riktigt fin på träningarna nu ! Kul ! MEN, det går inte att rida någon annanstans än banan ! Han vägrar gå.... Får panik & ställer sig på sina långa bakben, INTE roligt ! Lustig kille är han ! Har försökt "förklara" hur trevligt det är med en tur i skogen, men icke sa nicke, det tycker inte han !
Har funderat om vi ska testa oss ut på dressyrbanan i juni ??!! Bara för att se hur han beter sig, om han blir superstressad eller inte ! Men jag måste fundera ett tag !

Vi har förresten köpt oss ett litet torp, med tillhörande bete till alla mina barn.... Bara synd att ladan inte var i bästa skick, men det får vi ta eftersom ! Åh, vad det ska bli roligt, att kunna ha hästarna utanför fönstret hela semestern =) Underbart ! Åker ner till lilla torpet idag, med en massa grejer ! Ska storstäda ALLT !

2 kommentarer:

  1. Så kul med torpet...:) Blir en helt annan sak att ha hästarna hemma..:)

    SvaraRadera
  2. Jag kommer och hälsar på, på en gång ;) Nä, men nu är jag ju faktiskt i kalix hela helgen. Kom och hälsa på nån dag vet jag :D

    SvaraRadera