onsdag 15 juli 2009

Funderingar blir det många....

Ja, Pemiro har varit i Finland.... Både för sin trasiga hov & den nya skadan på bakbenet. Den såg inte fin ut, kliniken var riktigt orolig för den skadan, eftersom den var alldeles vid en led =(
Dom tog prover på ledvätskan samt röntgenbilder från fler olika håll !
Men leden har klarat sig =) Tur det, för trodde att han inte skulle få komma hem mer !
Hoven kollades, tog bilder på den oxå. Dom tycker den verkar ( än så länge) läka ihop riktigt bra, som dom ser positivt på att det ska kunna bli ok ! Bara "positiva" besked i allt elände.
Så nu har jag två skador att pyssla om =( Byta bandage, medicinera o´dyl !
Min semester blev inte som jag hade tänkt, blev ingen semester, utan jag jobbar som sjuksyster under min semester... UTAN betalning, får snarare betala !
Pemiro har inte varit sig själv idag, jag ser att han har ont, det är i hoven, inte i det "nya" såret... Han har varit så glad & positiv tidigare, så det är inte kul att se han nu =( Han är jätteirriterad på De Soto & Amadeus. Min lilla stackare !
Men jag tror det har att göra med att hovslagaren gjort en ny sko, som han slagit på. Kanske det kan vara ömt när han har "hållit" på kring det "onda"........
Men jag vet inte... Hoppas det går över på ngn dag, annars måste jag ringa min hovslagare !
För han har inte visat att han haft ont tidigare, innan nya skon kom dit !
Nåväl, bara vänta & se !

3 kommentarer:

  1. Stackar Pemiro han verkar inte ha så mycket tur här i livet.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det blir bra, men visst verkar det som om vissa hästar är mer otursförföljda än andra.

    SvaraRadera
  3. Va bra att det verkar positivt i alla fall. Håller tummarna för er ännu :D

    SvaraRadera