tisdag 8 juni 2010

Uteritt med "lilla grå"

Idag har jag & De Soto varit helt själva, på en tur ut efter vår ridstig ! Nog var jag lite orolig hur han tänkte sköta sig.... Men han chockar mig alltid ;)
Hur cool som helst ! Var ute bara en kort sväng på 15 min, mest skritt bara en liten trav.
Vilken duktig häst ! Och första gången.... Pemiro är 13 år & är LIVRÄDD, att gå från stallet ! Ja, dom är olika dessa herrar...
Men nu ser man hur viktigt det är med förtroendet, De Soto litar helt & fullt på mig ! Pemiro jobbar vi varje dag med att han måste lita på mig !
Så nu ser man hur fel det blir om ngt går snett i livet för dom !
Men han är sååå mkt bättre nu, så nog ska vi på en tur i skogen snart ;)
Red Pemiro igår, han kändes som en grand-prix häst ;) Ha, ha ! Men så lugn & stadig, från början.... Jättekul, för den hästen har mkt att ge... men det tar lite tid ! Spårade ur på slutet, när en bil som hade ett släp full med brädor, kom dånandes efter stallvägen !
Då blev det lite övervarvat... men lugnar sig ändå relativt bra !
Vilket projekt denna Pemiro, ändå så är det så roligt att se vilka framsteg han gör !

1 kommentar:

  1. Va roligt att det gick så bra när du red ut själv på han!Alltid lite pirrigt dom först ggr man gör det på unghästar;)

    SvaraRadera