onsdag 8 september 2010

Hinner inte skriva...

Jag vet inte hur man ska få tiden att räcka till ??!! Har kommit fram till att det här med att jobba, det finns det inte tid för. I alla fall inte om man har familj, tre hästar & en liten hund !

Hästarna har haft sommarlov =) De Soto har vilat hela sommaren, Amadeus har Tilda ridit då & då, Pemiro har tränats under sommaren. Han har vilat 4 veckor. Pemiro har varit så fin på kurserna i sommar, vilken kille.... Har tom tränat byten ??!! Vem trodde det !
Men nu efter vilan är han som en "Pinne" igen ;) Han blir så stel & är inte alls rolig efter vila... Nåja, bara att träna på. Han fungerar allra bäst på kandar, fortfarande.
Men det känns "fel" att bara rida på kandar. Vet inte varför, men man är väl lärd att hästar ska ridas på vanligt bett !
Men får försöka tänka om, han trivs allra bäst med sitt kandar ! Blir mest jobb gjort med kandaret på & han kan koncentrera sig bättre !
De Soto han rids varannan dag, vi är ute i skogen, han är så nöjd ! Vilken härlig häst, jag rider ensam i skogen utan problem. Travar endast korta bitar, har inte galopperat än.
Tänkte han ska få komma igång lite, efter sin långa semester =) Han är så positiv till allt, längtar tills den dan, man får börjar "rida" ordentligt ! Jag tror han är min nya dressyrstjärna =)
Snart åker jag till Portugal på ridresa... Nästa helg ! Vi är ett tjejgäng på 8 st, som ska åka iväg & hårdträna. Stackars Pemiro, när jag kommer hem ;) Oj, vad vi ska öva på allt jag lärt mig ! Ha, ha, ha !
Dressyr intensiv, 3 pass/ dag. Puh, kommer att vara helt slut;) Men behöver inspiration inför vintern, som snart är här !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar