tisdag 25 oktober 2011

Kanske man skulle komma igång och skriva lite...

Mkt har hänt sen sist, vet inte var jag ska börja!! Pemiro finns inte hos mig mer, han är på ett bättre ställe nu! Där han aldrig mer behöver ha ont. Ett tungt beslut att ta, men det enda rätta. Sommaren har varit tung, vi har mest gråtit-allihopa=( För vi visste vad som kommer, jag hade bestämt mig innan vi for på bete. Pemiro kommer inte hem mer, han får ha en riktigt fin sista sommar!!
Och den blev verkligen fin, har nog aldrig sett han så nöjd...... Därför blev det än mer ledsamt, att ta det sista beslutet. Trodde inte man hade så mkt tårar i kroppen, det tar aldrig slut!
Men nu i efterhand, så vet jag & känner i hjärtat, att jag har gjort han en tjänst när jag tog beslutet! Känns som att vi båda två, visste att det var det rätta.... Han har inte haft ett lätt liv...
Men det är tungt ändå. Jag saknar han mkt, vi har haft så mkt tillsammans... Han har lärt mig jättemycket, både bra och dåliga saker;)
Men han är saknad !!
Men allt går vidare, lilla grå växer och växer..... Han ÄR fin=) Min stora kärlek <3
Sen har vi en ny häst......ja, det var inte tänkt så......
Men det blir inte alltid som man tänkt=)
Det är ett halvblod, som iochförsig, ser ut som ett varmblod! Han är 7 år.... 170+ i mankhöjd. Inte en muskel på hela kroppen, den fula ankungen- just nu ! Men han rör sig trevligt( inte som ett varmblod), det finns ngt i den hästen... Så vi får se vad som kommer fram efter ett tag, tror det finns mer än det man ser i denna kille!! En mkt snäll & trevlig häst, inga tokigheter alls.... Och det behöver jag nu, en till att rida på- som är lugn & trygg.
Men nog har jag funderat vad jag gett mig in på;)
Idag har jag ridit ut han...inga problem, ngt spänd, men ändå lugn och går på framåt!! Skönt !!
Nåja, ska berätta mer om han längre fram.....när jag vet vad han är för ngt=) Kram
Man är inte riktigt klok!!

3 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka det har varit lite tomt ett tag,men jag förstår dej inga lätta beslut att ta,men du har ju dina minnen att se tillbaka på,ha de bra / Isa

    SvaraRadera
  2. Blir ju alldeles tårögd :(
    Men hoppas det går bra med nya hästen!
    Vi måste höras ngn dag, så längesen :( Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Du har gjort rätt men inte e de lätt..Förstår att du vill ha en lugn & trygg häst oxå.Tänkt så, ja med.En snäll lugn häst som inte hittar på massa bus..:)) Kul att du börjat skriva här nu..Massor med kramar får du av oss.Spännande med den nye totton..:))

    SvaraRadera