onsdag 26 oktober 2011

Solen skiner idag....och jag oxå=)

Vilket härligt väder det varit idag.... Men ingen snö än, vet inte vart den tagit vägen! Gissar vi får tillräckligt iaf=)
Extra lycklig idag är jag, har vågat mig på att hoppa lilla grå, helt själv=) Lite bommar och ett litet kryss! Får börja försiktigt, jag som inte är speciellt förtjust i denna hoppning.
Men idag var det riktigt roligt! Han är så klok och fin, min gråa raket!!
Tänk att jag har fått en så fin & klok häst. Det är kärlek......
Han är så trygg och alltid så glad, går att rida ut, överallt !! Men nog går det lite fort ibland;) Dom är snabba, dessa gråa raketer!
Den nya, Espri, som han heter. Igår var det uteritt, inga problem. Han är en känslig häst, som nästan ber om ursäkt över att han finns! Han är super trevlig=)
Hoppas nu att han sköter sig på alla sätt=) För vi orkar inte inte med några tokigheter mer....det har vi haft nog av!
Han är ingen bildskön häst....Tänk vilka förutfattade meningar man har, så fort inte ögat ser ngt vackert, så är det inte bra! Blev faktiskt besviken på mig själv, trodde inte jag var sån !!
Men jag tänker ge min "fula" ankunge en chans... För han är en riktigt trevlig häst, klok & lugn, och sen har han tre trevliga gångarter=) Och älskar när man är med han. Tror det kan bli ngt riktigt bra det här...
Men han är så tunn & omusklad, så nu matar vi för fullt!! Tur att han gillar mat=)
Så efter jul, ska jag säga vad han är för ngt!!
Nä, dax att försöka göra ngt vettigt.Hej´rå=)

1 kommentar:

  1. Hoppas de går bra med den nye..Väntar på film nu..Duktige lillegrå...:))

    SvaraRadera