söndag 15 februari 2009

Alltid kan man lära sig ngt nytt=)

I helgen har jag & Pemiro testat ngt nytt för oss..... Vi har varit med på kurs, i Akademisk ridkonst(tror jag det kallas =) ! Alltid kan man lära sig något.... Var intressant att vara med, insåg med den hästen jag har, att man kanske måste hitta "fler" vägar att gå vidare med... Har fått med mig lite tips som jag ska prova på han !
Han är en väldigt spänd häst, som lätt stressar upp sig, blir spänd & då blir det inget arbete alls..... Så jag tror det är nyttigt att våga prova något nytt, kanske få lite nya tips & sätt att arbeta hästen på ! Vem vet, det kanske fungerar....
Han var då väldigt harmonisk & lugn under ridpasset ! Det kändes som att vi båda var nöjda & glada med den ridningen, i allafall i nuläget !
För när hästen är nöjd, då blir jag oxå glad =)
Vi avslutade em, med att Pemiro fick besök av Equiteraputen.... Det tyckte han var skönt.....!
Man borde ta hand om sig själv lika bra =)

Vi har haft besök på vårat stallområde ! Av en älg..... Den har strosat omkring här ett par dar. Tydligen så upptäckte den att det även serveras både mat & vatten i våran hage, så den HOPPADE in i min hage....... När hästarna var där, De Soto var ute med mig på promenad, så han såg aldrig den !
Så där stod älgen & åt av ena höbollen, medans hästarna åt från den andra....Något funderade vem som nu hade flyttat in till dom. Ha, ha ! Men otroligt lugna var dom.... Tur det ! Men innan jag & De Soto hunnit tillbaka, så hade älgen hoppat ut från hagen... Så vi fick aldrig se den ! Synd, men den är i hagen varje kväll nu, jag ser minsann spåren !
Undra var man skickar räkningen för höet den äter upp ???
Ha´re bra !

1 kommentar:

  1. Hej linda.

    Gott att du hittat ett sätt att få honom harmonisk. Det är väl ändå det viktigaste just nu. När jag hade Curioso hemma så träffade vi på en älgfamilj. Jag stod vid hans sida och hade hjärtstillestånd. Han hade inte varit hos mig så länge då så jag visste ju inte vad han skulle hitta på med. Döm om min förvåning när han mitt upp i alltihop lägger sig ner och rullar sig. :) Älgfamiljen vände och gick åt andra hållet och mitt hjärta började slå i normal takt igen. Lustig far dom har bröderna. :)

    Jag hitta älgspår alldeles utanför mitt fönster. Skrek åt Bengan att gå och titta på spåren som bevis. Han for iväg runt hörnet. Kom tillbaka och upplyste mig om att det var harspår jag hade sett,hahaha...En släpande trött hare förmodligen eftersom det blev så stora spår. Pussa de Soto BM :)

    SvaraRadera