torsdag 26 februari 2009

Dax att skriva en rad =)

Har varit & ridit för ngn timme sen.... Puh, han ÄR mycket häst, Pemiro =) Nu vet jag varför jag är hos kiropraktikern 1 gång i veckan ! Vi tränar mycket övergångar nu, måste bygga muskler.. Och bli lydig =) Han är så stark, vill gärna lägga i "turbon" jämt, men inte så konstigt, då han i princip inte hade en muskel för ett par månader sen !
Tycker han är en riktigt kul häst ändå, väldigt egen. Med en stor personlighet =) Väldigt tacksam & glad... Har haft svårt med den känslomässiga biten efter Tito, vet nu att jag har sökt Tito i Pemiro. Men dom är så olika, så det finns inget som är sig likt ! Men det har tagit ett par månader att inse det.... Någon Tito får jag inte mer, så är det bara ! Men jag saknar den roliga, härliga känslan att rida ett dressyrpass på han. Det var underbart ! Vilken häst jag har haft !

Men Pemiro har många bra sidor, kan se att han glimtar till ibland. Korta stunder, men dom finns där ! Känns kul att det är roligt att rida igen, även om jag har träningsvärk & har ont överallt =) Så jag & Pemiro ska kämpa på ett tag till, kanske vi lyckas... Målet är att försöka komma ut på dressyrbanan igen, tävla någon lättare klass !
Det hade varit såå roligt ! Ja, nog om det.

De Soto är underbar, just nu är han en väldigt lycklig kille, måste vara vårsolen ! Man blir själv lycklig när solen börjar kika fram ! Vi "tränar" ett par dar i veckan... Träns, tömkörningsgjord på utan problem ! Sen är vi & leker med hingstkompisen då & då, så får dom leka "sina" lekar. Dom är ganska så hårdhänta med varann !
Jag har köpt en ordentlig kamera nu, åh, vad kul ! Ska ta fina bilder på alla djuren nu !
Bara jag lyckas lära mig hur den fungerar.....
Nåja, tillslut lär man väl sig !

2 kommentarer:

  1. Jag ser fram mot alla fina blider :) Så kan du ju filma med den oxå :) Aldrig bra att jämföra men man gör det ändå. Gott att du är på G igen. Kram BM

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det verkar gå bra med Pemiro (och Desoto också såklart)Jag måste komma titta när ni rider. Det vore så roligt att få se hur det går. Jag hann ju inte se så mycket sist. Men hoppas det fortsätter att gå bra, så syns vi säkert snart :D

    SvaraRadera