fredag 6 februari 2009

De Soto är en kille som har koll !

Min lilla kille har verkligen koll på allt som händer. Våra stallgrannar tycker han är underbar, alltid lika glad =)

Nyfiken & vaken.... Alltid glad när jag kommer, kommer springandes, sååå glad att "mamma" kommer ! Jag blir så glad av han, trodde nog efter Tito´s bortgång att jag aldrig mer skulle hitta en "hjärte" häst igen... Men De Soto blir nog det. Han har tagit mitt hjärta med storm !

Glad & tacksam att jag fått köpa en sån fin häst !

Tack Maria(De Soto´s uppfödare), för att du trodde på mig. Och att jag fick köpa denna underbara häst !!

Även om Tito, alltid kommer att vara den bästa, för jag får inte en sån häst igen...
Usch, vad jag saknar han. Det känns tungt än, trots att det gått 10 mån... Har en fin målning på han, den hänger i vardagsrummet, så han är med oss varje dag !

Nä, nu blir det tungt i hjärtat, så nu skriver vi om annat.....

Min stora Pemiro, han är ett mysterium =) Nya ideér varje vecka !
Förra veckan vägrade han komma in från hagen, jo, när det var dax för kvällsmat, då passade det herr´n att stå vid grinden... Så han har fått lite träningsvila, tänkte att det blivit lite för mkt, så vi har bara gjort roliga saker några dagar !
Och se nu kommer han in från hagen, så glad ! Ja, men det är bra att han visar när ngt är "fel". Men han har ideér... Ja, men vi ska kämpa på ett tag till !

Få se hur det blir framöver, kanske vi tar oss ut på tävlingsbanan till våren =)

Har varit med på en klubbtävling, skötte sig bra, men hade dressyrprogram ridits på tid, hade vi lätt vunnit =) Han VAR snabb... !

Lite stressad, men duktig ! Bara att kämpa vidare =)

1 kommentar:

  1. Förstår din saknad. Tar tid att komma över en kär vän. Bröderna får oss att tro på tävling igen. Du har ju lite längre tid att vänta men har Pemiro igång. Fina bilder och kul att du skriver en rad. Längesen nu. Kram BM :)

    SvaraRadera