lördag 17 oktober 2009

Hej hopp !

Skriver lite kort.... Vi har fullt upp med alla tre hästarna.... Tänk att man alltid har så mkt att göra i stallet ! Tilda & Ammis har tävlat idag, klubbtävling. Idag var det hoppning för första gången, gick mkt bra, trots en mkt spänd ponny & en nervös Tilda på ryggen.. Klarade hela banan galant, men sista hindret stannade han på =( Synd ! Tilda får inte fram han i galoppen, men bara att träna vidare. Imorgon blir det dressyr, märke II, Kul ! Håll tummarna att ponnyn sköter sig =)
Pemiro tränas för fullt, han ska oxå få komma in på dressyrbanan en sväng imorr´n. Mest för träningens skull, för sist vägrade han gå in på banan, fick leda in han ! Så vi får passa på att träna sånt på klubbtävlingar. För han blir sååå spänd.
De Soto & jag "pysslar" på, med lite longering, skogspromenader o´dyl ! Nästa vecka ska vi på löshoppningskurs, spännande !
Kram på er allihopa !

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det går bra med ponnyn. ponnymamma tar tid att vara..:))
    Kul att du har kommit igång med Pemiro igen. Hoppa kan dom Currebarna..Du filmar väl? Hoppas jag!:))

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt att det verkar fungera bra med allihopa. Nästa vecka lov så jag kommer till stallet. Jag saknar allt så sjukt mycket, vill inte åka tillbaka till Kalix idag :( Nåja, jag måste väl stå ut. Kommer ju hem på fredag igen iaf.

    Kram på er alla

    SvaraRadera
  3. Lina Svedenberg
    hej hoppas det kommer lösa sig med galoppen sen då... är jätte glad för att det var ni som köpte honom vet att han har det bra... men saknar honom en massa
    kram

    SvaraRadera