onsdag 28 oktober 2009

Trotsålder & växtperiod..

Hmmm, tror min gråa "unge" är i trotsåldern.... Alldeles stökig var & varannan dag.... Där emellan som "vanligt" ! Testar & är allmänt stökig. Puh !
Har varit så loj i ett par veckor, knappt märkt av han. Trodde nästan han var sjuk !
Men nu så har han vaknat, vet inte om växtprioden är nu, eller om den har varit ?! Han får ta det lite lugnt nu... Vi promenerar & tränar att stå i vattenspiltan. Den är lite läskig =)
Pemiro tränas för fullt, han är så rolig.. Har börjat uppskatta han ! Han har inte haft en lätt roll att ta över efter Tito.... Saknar forfarande Tito oerhört mycket. Oj, vad jag skulle önska att han kom tillbaka till mig !
Men, nu är det som det är. Och det är väl först nu som jag kan tycka det är roligt att rida Pemiro, även om det är mkt jobb kvar ! Men har lärt mig otroligt mkt av han ! Så vi får väl se, men jag tror nog det blir riktigt bra... Tar bara lite längre tid än jag trodde !
Amadeus han är en liten pärla, Tilda avgudar han. Vilken tur att vi hittade en så fin ponny ! Dom tränar för fullt. Klubbtävlingar i december igen... Kul !
Kram på er alla !

1 kommentar:

  1. Verkar som bröderna behöver låång tid på sig för att mogna..Kul att det går bra och visst saknar man en vän för evigt..Som tur är så blir det lättare med tiden..Kram..:))

    SvaraRadera