söndag 18 oktober 2009

Klubbtävling !

Ja, då var helgen avklarad. Helt slut efter klubbtävlingarna, tvungen att krypa under filten en stund & vila ! Men nu känns det bättre =)
Amadeus & Tilda var jätteduktiga, trots att dom båda var lite smånervösa. Amadeus klev över dressyrstaketet en gång =) Men han gjorde bara som Tilda sa, han går dit hon styr..... Kanske lite för lydig ibland ;) Men riktigt fina idag, jag har varit en stolt mamma....
Pemiro fick oxå gå in på banan idag, lyckades faktiskt rida in på banan (brukar få leda han). Det var ju ett framsteg.... MEN, när hästen som vart inne före oss gick ut..... Då blev Pemiro HELT crazy..... Han var ju helt själv & ensam där inne. Han är inte trevlig när han står på bakbenen & man vet inte vad man törs göra, för man vet inte hur han reagerar ! Men testade med att bara rida på framåt, utan att göra ngn större affär av det.... Funkade relativt bra !
Första delen av programmet var han lite spänd & okoncentrerad, men efter ngn minut så var han såå fin. Jag är så nöjd med han idag, riktigt fin !! Finns mkt i den hästen, bara nu vi kan få lilla huvudet att lugna sig lite =) Bara att träna vidare, perfekt när man har klubbtävling. Att få gå in & kan bara ta det i lugn & ro... För Pemiro, nog kan han, bara vi blir trygga tillsammans. Vilken skillnad det är på han, tur att jag inte gett upp. För tror det blir riktigt bra.
Kanske tar ett tag, behöver få känna sig trygg.
Men känns som att det kommer, har hänt sååå mkt under året jag haft han. Har ju haft tanken att sälja han, men vi har varit med om så mkt under det här året, så jag tror det blir svårt ! Är rädd att det blir för mycket med han, han måste ridas ordentligt hela veckan. För att bibehålla det bra =) För snart är det dax för De Soto & jag vill ju satsa allt på han..... Min nya dressyrstjärna ;)
Hej Svejs från oss !

2 kommentarer:

  1. Tänk va tiden går fort. Inte så längesen vi resonerade om hur lång tid det va kvar tills han blev 3 år...:))

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det verkar fungera bra nu även om det är mycket arbete. Men jag har ju "bara" ett och halvt år kvar nu sen kommer troligtvis tillbaka. Då hjälper jag gärna dig med hästarna :D Då har jag ju tagit hästskötarexamen och allt ;D Nä men jag kommer nog under lovet iaf.

    Kram

    SvaraRadera