torsdag 26 mars 2009

Träning...

Under helgen + måndag har jag & Pemiro varit på kurs... Lördag- Söndag för Eva, som knappt kände igen Pemiro..... Kul !
Pemiro har varit så duktig, lugn & harmonisk ! Jag har varit chockad & glad över att han blivit så fin. Inte bara blivit "tjockare" med mer muskler, utan hela han är förändrad =) Mkt lugnare & tryggare !
På måndag red jag för Andreas Hesse, som även han tyckte det var stor skillnad på Pemiro ! Först nu kan jag säga att det är riktigt roligt att rida igen, börjar kännas som att jag & Pemiro börjar hitta varann...... Han är en riktigt rolig häst, fast han har mycket ideér för sig !!
Bara att kämpa vidare, han ska få en veckas vila snart... Är livrädd att pressa han för hårt, nu när det äntligen börjat lossna =)
De Soto min lille vän, växer nu så det knakar, misstänker jag ! Han vilar ofta ,mitt i höbollen....=) För då kan man ligga & vila, och samtidigt äta. Longerade igår, han var riktigt duktig ! Börjar förstå det där med att springa runt, runt =)
Vi ska på löshoppningskurs den 6 april, det blir spännande !

1 kommentar:

  1. Kul med Pimero. Du är duktig :) Du måste filma löshoppningen för bövelen!!!!!! :)

    SvaraRadera