lördag 18 april 2009

Solen lyser.... Härligt !

Jag & Pemiro åker & tränar idag, bra så får vi lastträna oxå.. Åker 10 mil (enkel väg) , tränar ett pass idag & ett imorr´n. Han har inte varit rolig att lasta, har tagit upp till 2 timmar ! Puh, men övning ger färdighet =) Idag tar det max 30 min, för det mesta bara 15 min. Så vi har gjort framsteg =)
Har blivit mkt träning sista månaden, så efter det här blir det att ta det lite "lugnare" ett tag. Han får smälta in allt, han är så fin just nu. Så vill inte pressa han för hårt. Vill INTE ha han som han var för ett par månader sen !! Inte kul alls !
Nu börjar han vara som en "vanlig" häst =) Jätteroligt, han är riktigt fin stundtals...
De Soto får vara hemma, han är nyverkad & har igår fått vaccin... Gick jättebra ! Han leker & far omkring som en galning i hagen.... Hans hagkompisar är såååå less på han ! Bara det nu smälter lite snö & blir sommar. Så får man göra en STOR hage där han kan fara omkring ! Det behöver han. Får väl skriva hur helgens träning gått senare !

3 kommentarer:

  1. Kul att det går bra med Pemiro och att lastning funkar...:) Jasså Lillgrabben går dom andra på nerverna,hahahaha....:) Ska bli kul att läsa om din träning..Kram :)

    SvaraRadera
  2. Ja, lastträna är bra! Att kunna åka iväg när man vill med sin häst (utan att all kraft går åt) är underbart.

    SvaraRadera
  3. Tjabba, nu har jag hittat hit=)
    Så jag lär drälla här igen.
    Jag som var med vet ju hur duktiga ni var i helgen.
    Å lastningen gixk ju ap-bra!

    SvaraRadera