måndag 20 april 2009

Vilken träningshelg =)

Oj, vad Pemiro varit duktig i helgen.... Han ligger verkligen på plus nu, verkar som att allt har börjat vända nu =) Vilken häst jag börjar få.... Men det ligger många tårar bakom allt slit ! Men som det ser ut nu, så verkar det vara värt allt...
Lastningen dit tog 12 min, när vi skulle hem, 7 min !! Vilken kille, va ! Mycket stolt har jag varit, även urlastningen har gått lysande, inge stress. Fungerar allra bäst när jag & Pemiro är helt ensam ! Blir lugnast så... Så nu kan vi åka helt själv jag & han ! Kul !!
Träningsmässigt har han oxå fungerat superbra ! Jag har fått jobba mkt med min sits, han är känslig för sätet denna kille =) Kul att få börja "jobba" på riktigt med han... Han behöver ännu mer styrka för att orka, men det kommer.... Vi har ingen brådska ! Oj, vad fin han är =)
Jag & De Soto har varit på banan & longerat en sväng, han tycker det är sååå roligt när vi ska göra något ! Alltid så positiv & glad ! Har pysslat & fixat med han, han myser när man är med han...
Amadeus han är en underbar ponny, Tilda avgudar han =) Dom har så roligt tillsammans ! Dom har tom hoppat... Jag var livrädd ! Men det gick hur bra som helst...
Så alla hästar är riktiga guldbarn nu !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar