söndag 7 juni 2009

Äntligen ledig vecka ! Puh !

Trodde aldrig det skulle bli söndag.... Har jobbat en 7 dagars vecka, så nu är jag ledig ! Puh, så skönt det ska bli. Har varit till stallet & myst med hästarna en stund, De Soto blir så glad när man står & myser en stund med han.... Han växer & växer, man märker att det är ngt. Men snart är det semester för pojkarna =)
Jag packar för fullt, för att få med alla grejer till stugan ! Inget får glömmas =) Många saker blir det ! Alla " barnen" ska ha med sina saker....
Blev ingen träning förra veckan, men nu till veckan ska jag rida för Eva 2 dagar. Det ska bli skoj, behöver lite motivation nu, så man orkar kämpa på ett tag till =)
Börjar kännas att man behöver en ledig stund nu.....
Pemiro har skött sig riktigt bra nu, bara det att han går INTE till ridbanan om jag sitter på ryggen ??!! Jag måste leda han dit, annars kommer vi ingenstans !
Sen på stora utebanan kan man bara rida på ett litet fyrkantspår längst nere i ena kanten av banan.... Han ska minsann inte gå över hela banan. Ja, det är mannen med nya ideér hela tiden... Och jag känner att jag har inte ork att diskutera det med han just nu ! Tyvärr !! så vi rider på vårat eget lilla fyrkantspår !
Men där går han så fint så =) Nåja, men snart dax för lite semester för oss båda !
Amadeus är en ljuvlig ponny, hade inte kunnat hittat ngn bättre ponny åt Tilda....
Idag har jag tömkört han, så duktig var han ! Pigg & gla´ =)
Får skriva mer efter min & Pemiro´s träning =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar