tisdag 16 juni 2009

Snart bete =)

Oj, oj hinner inte med allt som ska göras... Hagar ska byggas, hästar ska tränas & sen måste man jobba oxå... Men nu är allt nästan klart för betet !
På torsdag lastas hästarna, sen bär det iväg på semester. I alla fall för mina hästar =)
Jag måste jobba 2 veckor efter midsommar, men sen, då är jag ledig i 7 veckor !!! Wow, det känns ljuvligt =)
Bara vara ledig i flera veckor !! Det är livet =)
Jag & Pemiro har tränat för Eva 2 dagar förra veckan, så fin var han... Men mkt häst att rida ! Han fungerar allra bäst på kandar, blir så lugn & avslappnad... Konstigt !??! Rider självklart på vanligt bett, men får inte alls samma känsla då. Han är mer "spänd"...
Tur jag har Eva, hon är en underbar människa =) Alltid positiv ! Att ha ngn som tror på en, och på ens häst... när man själv tvekar. Jag har behövt ngn som tror på Pemiro, för jag har tvekat, många gånger... Och gör det än. Han är en speciell herre, som kräver sin ryttare...
Pemiro har inte haft en lätt roll att ta över efter Tito. För jag inser att Tito hade allt, vilken tur jag haft, som fått äga en sån underbar häst ! Saknar han.....Mycket !
Men Pemiro & jag kämpar på ett tag till, han är sååå fin många stunder. Blir bättre & bättre, för varje dag. Så vi kämpar på =)
De Soto är ju som alltid den stora kärleken.... Vilken häst ! Hans personlighet är helt underbar. Alltid så glad & positiv..... Så social & orädd, följer med på allt ! Underbar är han =)
Välbehövligt bete för han nu, han växer & växer ! Få se hur stor han har tänkt att bli =)
Återkommer med bilder från betet =)

4 kommentarer:

  1. Kul att det funkar bra med Pemiro och visst är det viktigt att ha en tränare som tror på ekipaget...Utan din träning så hade ni inte kommit så här långt. Tänk på det...:) Ser fram mot bilder på lillbusen...:) Å du. Royal växer än...:))))

    SvaraRadera
  2. Tja...De verkar bli en stor grabb även hos dig...
    Underbart att höra att han är din stora kärlek =). Ha en trevlig midsommar och en skön semester !!!

    Kram Maria & Hästarna

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Klart vi tror på dig och Pemiro, om inte annat så är det bara att skicka honom till mig ;):D
    Vi kommer väl i morgon och hälsar på er. Ska bli kul att göra annat än att vara hemma och jobba :D

    SvaraRadera