söndag 21 juni 2009

Jag ÄR otursförföljd =(

Snart ger jag upp.....
Våran sommar blev som vanligt inte som alla andras ! Hästarna kördes ner på bete, torsdag kväll. Allt lugnt hitills.... Pemiro lite orolig, men det är han ju på nya ställen & framför allt på betet... Brukar lugna sig efter ngn dag....
Fredagen var allt lugnt, MEN lördag morgon hittar vi Pemiro i hagen, det SPRUTAR blod från ena framhoven..... Han har slitit upp en stor bit av hoven... Herregud, vilket trauma....
Veterinär ut, hovslagare ut & titta vad vi ska göra.... Men har nu lindat ihop den, spolar & försöker hålla rent.... Massa medeciner... Måste på kliniken på måndag ! Så får vi se vad som kan göras... Det ser INTE bra ut, men han har piggnat till, äter & dricker. Tur det !
Det blev till att börja semestern tidigare det !
Jag känner mig helt nedtryckt i skorna.... Jag orkar inte med det här, Pemiro som äntligen börjat fungera.... Har precis kunnat börja rida som "vanligt"... F-N oxå !
Jag vill bara gråta.... Vi som skulle träna & fixa under sommaren, jag & Pemiro ! Men inte det inte, så nu står jag med 3 hästar.... Och ingen kan jag rida på ! Trist ! Ja, ja skriver mer när jag vet var det här slutar.... Nu måste jag gå ut & vara sjuksköterska =(

2 kommentarer:

  1. Stackars er..Hoppas det går väl med Pemiro nu då...Jättekram...

    SvaraRadera
  2. Fy tusan vad tråkigt!!Hoppas att det är bättre än vad det verkar vara...;)

    SvaraRadera